Nowe Serce Tarnowa
Koncepcja funkcjonalno-przestrzenna terenów po byłym Owintarze zamówiona przez Izbę Przemysłowo-Handlową w Tarnowie
Studenckie Warsztaty Urbanistyczne na Tarnowskiej Starówce
Koncepcje opracowane przez studentów

Spotkanie tarnowskich przedsiębiorców z Ministrem Finansów RP Mateuszem Szczurkiem w dniu 17.08.2015 r.

Centrum obsługi stworzy możliwość załatwiania wielu spraw w jednym miejscu. Zapewni kompleksową obsługę klientów w zakresie bieżących spraw, którymi zajmuje się Administracja Podatkowa. Dodatkowo będzie można tam złożyć dokumenty ZUS (dotyczące płatników składek), złożyć podania i deklaracje akcyzowe oraz załatwić sprawy związane z rejestracją w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG) i obsługą systemu e-PUAP.

W zakresie składanych podań i deklaracji oraz wydawanych zaświadczeń i udzielanych wyjaśnień z zakresu prawa podatkowego,  obsługa w Centrach prowadzona będzie niezależnie od miejsca zamieszkania czy też miejsca prowadzenia działalności przez Podatników – w tych kwestiach przestanie obowiązywać tzw. właściwość miejscowa naczelnika urzędu skarbowego.

Nowe centra mają gwarantować  szybszą i bardziej komfortową obsługę klientów, zgodną z przyjętymi jednolitymi standardami, uwzględniającą indywidualne podejście do klienta.

Minister Mateusz Szczurek poinformował, że już od 1 września 2015 w Centrach Obsługi w Małopolsce a więc i w Tarnowie rozpocznie się realizacja projektu „Asystenci Podatnika”.

Asystenci Podatnika to usługa dedykowana mikro-przedsiębiorcom  (do 9 zatrudnionych) a świadczona będzie przez pierwsze 1,5 roku prowadzenia przez nich działalności.

Do zadań Asystenta Podatnika należało będzie: pomoc przedsiębiorcy w pokonywaniu pojawiających się trudności związanych z uruchomieniem działalności gospodarczej, udzielenie pomocy w indywidualnych sprawach przedsiębiorcy i realizacji przez niego obowiązków podatkowych, informowanie o terminach wynikających z przepisów prawa podatkowego oraz zasadach korzystania z ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, udzielenie ogólnych informacji o rodzajach spraw załatwianych przez inne organy podatkowe i ZUS.

 

 

W dalszej części spotkania wypowiadali się przedsiębiorcy zgłaszając wiele postulatów do służ skarbowych związanych z koniecznością jednolitych interpretacji przepisów, w przypadku rozstrzygania spraw na korzyść podatnika a także potrzeby ujednolicenia i aktualizacji obowiązujących aktów prawnych w sferze podatków.

Uznano również, że dla lepszej wymiany poglądów korzystnymi dla środowiska przedsiębiorców będą okresowe spotkania z szefami służb skarbowych w organizacjach samorządu gospodarczego.

Najbliższe wydarzenia

Używamy cookies, aby poprawić naszą stronę internetową i swoje doświadczenie podczas korzystania z niego. Cookies wykorzystywane do istotnego działania tej strony zostały już ustawione. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information