Akademia Sukcesji 2024
Już od października startuje tegoroczna edycja Akademii Sukcesji. Zapraszamy do rejestracji.
30.09.2024 Kolacja z Biznesem Przyszłości - Sztuczna Inteligencja w firmie przyszłości
ZAPISY
Akademia Biznesu IPH
Zarejestruj się na najbliższe spotkanie Akademii Biznesu IPH

Webinarium o pomocy dla eksporterów w związku z COVID-19

Krajowa Izba Gospodarcza zaprasza do wzięcia udziału w konferencji „Praktyczny wymiar pomocy dla polskich eksporterów w czasie Covid”. Wydarzenie odbędzie się 10 grudnia br. w godzinach 10:00 – 14:00 na platformie ZOOM. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Informacje przekażą przedstawiciele resortów i instytucji finansowych dysponujących wiedzą i instrumentami wsparcia polskiego eksportu. W ramach konferencji planujemy interaktywny panel z udziałem ekspertów działających przy Prezesie KIG. Zespół Doradców Dyplomatycznych składa się z byłych ambasadorów RP, dysponujących ogromną wiedzą na temat bieżącej sytuacji na zagranicznych rynkach, atrakcyjnych dla polskiego eksportera i importera.Uczestnicy konferencji będą mieli możliwość zadawania pytań ekspertom nt. możliwości i szans dla polskiego biznesu na wybranych rynkach zagranicznych.

Szczegółowe informacje i rejestracja w poniższym linku 
https://businessinmalopolska.pl/aktualnosci/aktualnosci-dla-eksporterow/1536-uwaga-eksporterzy-10-grudnia-br-bezplatna-konferencja-praktyczny-wymiar-pomocy-dla-polskich-eksporterow-w-czasie-covid

Ankieta dot. sytuacji przedsiębiorców

Politechnika Częstochowska przeprowadza badanie sytuacji przedsiębiorców. Serdecznie zapraszamy do udziału w ankiecie
https://app.ankieteo.pl/s/polcz1

Poprawny PESEL lub NIP - komunikat ZUS

Pracodawco podaj właściwy PESEL lub NIP pracownika

  • Jako płatnik (pracodawca) masz obowiązek podać w formularzu podatkowym poprawny PESEL lub NIP podatnika (pracownika).
  • Pozwoli to na szybką identyfikację podatnika przez urząd skarbowy i umożliwi mu wywiązanie się z obowiązków podatkowych.
  • Dzięki temu Twój pracownik będzie mógł między innymi skorzystać z usługi Twój e-PIT i rozliczyć podatek dochodowy łatwo bez wychodzenia z domu.

Wypełniasz PIT dla pracownika - wpisz poprawny PESEL lub NIP

Płatnik (pracodawca) ma obowiązek wpisać w formularzu prawidłowy NIP lub PESEL podatnika (swojego pracownika). Błędem jest np. wpisywanie ciągu tych samych cyfr (jak 1111111111 czy 9999999999). Brak właściwych danych w formularzu przekazanym do urzędu skarbowego uniemożliwi bądź utrudni podatnikowi (pracownikowi) wywiązanie się z obowiązków w PIT.

Prawidłowo wpisany NIP lub PESEL pozwoli na jednoznaczną identyfikację podatnika (pracownika). Dzięki temu jego zeznanie podatkowe zostanie wygenerowane i udostępnienie w usłudze Twój e-PIT na podatki.gov.pl. Ponadto podatnik (pracownik) zaloguje się do usługi Twój e-PIT z wykorzystaniem danych autoryzujących, na które składają się m.in. PESEL lub NIP, złoży zeznanie podatkowe przy użyciu np. bezpłatnej aplikacji e-Deklaracje dostępnej na podatki.gov.pl, skorzysta z ulg i odliczeń, co może spowodować zwrot nadpłaty podatku.

Jeśli pracownik jest obcokrajowcem, wskaż mu jak uzyska PESEL lub NIP

Jeżeli pracownik jest cudzoziemcem i mieszka w Polsce, powinien posiadać identyfikator podatkowy PESEL.

Może złożyć wniosek o jego nadanie do organu właściwego (urząd gminy, urząd dzielnicy) wraz z dokumentami, które potwierdzają dane wskazane we wniosku.

Organem właściwym do przyjęcia wniosku o nadanie numeru PESEL (dla cudzoziemca) jest:

  • organ gminy, właściwy dla miejsca zameldowania podatnika (pracownika),
  • organ gminy właściwy dla siedziby pracodawcy, jeśli podatnik (pracownik) nie może się zameldować,
  • Urząd Dzielnicy Warszawa - Śródmieście (ul. Nowogrodzka 43) – w przypadku gdy podatnik (pracownik) jeszcze nie pracuje lub pracodawca ma siedzibę za granicą Polski.

Niezbędne informacje i wzór wniosku o nadanie PESEL są dostępne na portalu Gov.pl, również w języku angielskim i ukraińskim.

W przypadku odmowy podatnik (twój pracownik) może wystąpić o nadanie NIP. Wzór zgłoszenia identyfikacyjnego NIP-7 jest dostępny na podatki.gov.pl

Dodatkowe informacje na www.podatki.gov.pl/pit/dla-pracodawcy-platnika/

 

Źródło: Komunikat Ministerstwa Finansów - Krajowej Administracji Skarbowej

XIII Seminarium Forum Rozwoju Lokalnego

Związek Miast Polskich oraz Wydział Rozwoju Miasta UMT zapraszają na seminarium poświęcone roli rodzinnych przedsiębiorstw w rozwoju miast.  Seminarium odbędzie się 3 grudnia w czwartek o godzinie 10:00. Udział w seminariach pozwoli uczestnikom na:

  • uzyskanie informacji o aktualnie prowadzonych działaniach resortów i innych podmiotów,
    • lepszą identyfikację i aktywizację zasobów oraz czynników rozwoju lokalnego,
    • wzmocnienie umiejętności kierowania polityką rozwoju swojego miasta,
    • wymianę wiedzy pomiędzy miastami stojącymi przed podobnymi wyzwaniami,
    • zapoznanie się z przykładami działań innych samorządów.

Rejestracja do 2 grudnia pod adresem https://zwiazekmiastpolskich.clickmeeting.com/seminarium-frl-13/register

Konsultacje projektu Regionalnej Strategii Innowacji

W ubiegłym tygodniu odbyło się wspólne posiedzenie komisji samorządu terytorialnego i gospodarczego Województwa Małopolskiego podczas którego była także reprezentowana IPH. Posiedzenie dotyczyło projektu nowej Regionalnej Strategii Innowacji która opracowywana jest w Urzędzie Marszałkowskim. Podczas posiedzenia wicemarszałek Województwa Małopolskiego Tomasz Urynowicz zaprezentował założenia dokumentu i zachęcił do zgłaszania uwag do projektu do 8 grudnia b.r. Obecnie w biurze IPH analizujemy projekt dokumentu do czego zachęcamy też Państwa. Dokument dostępny jest pod adresem: https://www.innowacyjna.malopolska.pl/konsultacje-spoleczne-projektu-regionalnej-strategii-innowacji-wojewodztwa-malopolskiego-2030/

Jako samorząd gospodarczy zrzeszający podmioty gospodarcze naszego subregionu chcemy po raz kolejny wziąć czynny udział w konsultacjach dokumentu, dlatego więc u kogoś z Państwa po lekturze projektu dokumentu zrodzą się pomysły które mogłyby zostać do niego wprowadzone i zdaniem państwa mogłyby zostać uwzględnione w uwagach IPH to prosimy o szybki kontakt z naszym biurem. Uwagi można przesyłać do 8 grudnia dlatego prosimy o kontakt z nami do końca tygodnia, aby dać nam czas na uzupełnienie uwag IPH.

Najbliższe wydarzenia

 

9.10 - Kolacja Sieciująca Akademii Biznesu IPH

10.10 - Rozpoczęcie konkursu Akademii Biznesu IPH

15.10 - Sądecka Akademia Sukcesji - pierwsze spotkanie

16.10 - Tarnowska Akademia Sukcesji - pierwsze spotkanie

17.10 - Dni Kariery Zawodowej w Żabnie - pierwszy dzień

21.10 - Dni Kariery Zawodowej w Żabnie - drugi dzień

22.10 - Sądecka Akademia Sukcesji - drugie spotkanie

23.10 - Tarnowska Akademia Sukcesji - drugie spotkanie

24.10 - Targi Innowacyjności iTAR i finał Akademii Biznesu IPH

28.10 - Kolacja Biznesowa - Pozyskiwanie środków na innowacje

 

 

Używamy cookies, aby poprawić naszą stronę internetową i swoje doświadczenie podczas korzystania z niego. Cookies wykorzystywane do istotnego działania tej strony zostały już ustawione. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information