Zostaliśmy oficjalnym Partnerem Kampanii „niezwalniam.pl"
- Szczegóły
-
Opublikowano: czwartek, 13 maj 2021 13:29
Izba Przemysłowo-Handlowa w Tarnowie dołącza do partnerów wspierających Kampanię „niezwalniam.pl”, której inicjatorem jest Polish Supply Management Leaders. Celem Kampanii jest promocja formuły elastycznego zarządzania kapitałem ludzkim, oparta na wspieraniu długoterminowych relacji pracownik – pracodawca, która koncentruje się na zatrudnianiu pracowników na umowie o pracę.
Kampania „niezwalniam.pl”, w kontekście rosnącej niepewności biznesowej, ma na celu rzeczywiste wsparcie przedsiębiorstw, w elastycznym zarządzaniu zasobami ludzkimi, stawiając w centrum pracownika i długoterminowe relacje na linii pracownik – pracodawca. Jej ideą jest uświadamianie, zarówno pracowników jak i pracodawców, o możliwości elastycznego planowania działań, dzięki którym przedsiębiorstwa nie będą musiały zwalniać, zarówno w sensie aktywności biznesowej, jak i rezygnacji z pracowników.
„Kluczowy przekaz Kampanii – „współdzielenie na umowie o pracę”, jest określeniem umownym, obrazującym sytuację, w której w ramach porozumienia pracownik, który jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę u macierzystego pracodawcy, podczas urlopu bezpłatnego na czas określony świadczy pracę u innego pracodawcy (art. 174 [1] K.P.)”, – informuje Donata Hermann-Marciniak, Lider Kampanii “niezwalniam.pl”.
Trendy na rynku pracy wskazują, że zapotrzebowanie na elastyczność, zarówno po stronie pracodawcy jak i pracownika, będą jednym z wymagań rynku przyszłości. Systematyczne uzupełnianie kompetencji to dla pracowników zabezpieczenie przed bezrobociem, a dla pracodawców – przed wysokimi kosztami rekrutacji i onboardingu.
“Przez ostatnie dekady Polska poczyniła znaczący postęp gospodarczy, który stał się udziałem wielu, choć nie wszystkich. Konkurencyjna pozycja Polski, oparta na niskich kosztach, powinna zmieniać się w kierunku konkurencyjności opartej na kompetencjach i wiedzy. Przyjęcie „współdzielenia na umowie o pracę” wspiera taką zmianę, również przez włączanie grup pracowniczych dziś wyłączonych z działań rozwojowych. Równocześnie wymaga jednak edukacji i stworzenia przestrzeni do budowania zaufania w biznesie”, – wyjaśnia Mariusz Gerałtowski, Prezes Zarządu PSML.
Kryzys spowodowany przez COVID-19 gdzie wiele branży musiało zawiesić swoją działalność podczas gdy w innych brakowało rąk do pracy dobitnie pokazuje że istnieje potrzeba wyprowacowania i promocji mechanizmów "współdzielenia" pracowników z korzyścią dla nich samych a także dla podmiotów gospodarczych - dodaje Ryszard Nejman, Dyrektor Biura IPH w Tarnowie.
Wszystkie niezbędne informacje na temat Kampanii „niezwalniam.pl”, przygotowane zarówno pod kątem pracowników, jak i pracodawców, są dostępne na stronie: https://niezwalniam.pl. a o kolejnych działaniach podejmowanych w ramach kampanii będziemy informowali także na naszej stronie.